vrijdag 26 april 2013

Wat een (zeef)druk(te)!

Drukke week achter de rug. Twee avonden zeefdrukken, twee avonden zeefdruk-ontwerpen bedenken, knippen, plakken en in elkaar zetten. Daarnaast drukke dagen op het werk....
Ik ben bij dat er een lang weekend in aantocht is!

Het zeefdrukken. De afsluiting deze week.
Ik vind het ontzettend leuk om te doen. Elke keer weer een nog mooier resultaat dan je vooraf had bedacht. Tegelijkertijd vraagt het veel denkwerk en voorbereiding (en tijd en ruimte, en dat is er soms gewoon niet of wat minder). Ach ja, mij hoor je niet klagen.
Met 'maar' 4 lessen zeefdrukken wil ik er alles uithalen. Een, maar liever twee drukgangen per les. Dus of twee ontwerpen, of 1 ontwerp met verschillende kleuren. De ontwerpen moeten het liefst zelf bedacht en ontworpen zijn. Met deze zelfbedachte eisen maak ik het mezelf nogal eens moeilijk.

Zie hieronder een deel van het resultaat van afgelopen week. Sommige vragen om wat uitleg.
Twee shirtjes met een 'O' met een kroontje. Ontwerp gepikt van mijn vader die ditzelfde patroon, gefiguurzaagt op het bed van dochter Odette heeft gemaakt.
Dit geweldige zelfgemaakte bed was wel een bedankje waard....vandaar een bijpassend cadeautje... een pyjama met hetzelfde ontwerp erop. Dit keer staat de O natuurlijk voor Opa!

Met een kleine moeite heb ik meteen een oud oranje shirt 'gepimt' , lekker toepasselijk voor koninginnedag/ koningsdag! De 'O' van oranje!
(de kleur van het shirtjes komen wat flets over op de foto's).

Verder nog een schattig meisje met bellenblaas. Het meisje heb ik 'gepikt'  van internet (googlen op silhouet levert veel leuke resultaten), de bellen heb ik er zelf bij bedacht en getekend. En een stoere bril.
Tenslotte nog een vakantietas gemaakt voor onze buurtjes. Het is inmiddels bijna een traditie geworden om elkaar een tasje te geven met kleine cadeautjes om de autoreis met kleine kinderen naar de vakantiebestemming te overbruggen.
Het is heerlijk om elke 100 kilometer een cadeautje uit te kunnen pakken. Soms zit er een snoepje of drankje in, soms een kleinigheidje, de ene keer voor de kinderen, de andere keer voor papa of mama. Vaak met een raadseltje erbij.
De vakantietas heeft deze keer, hoe kan het ook anders, het thema 'oranje'. Ik heb allerlei oranje prullaria verzamelt (vlaggenlijn, ratels, ballonnen, rietjes) en deze aangevuld met oranjekoeken, oranje limonade siroop en nog wat ander dingetjes...

4 opmerkingen:

  1. Jaaaa de kadootjes waren leuk! En fijn om de kids te vermaken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief plaatje van het meisje met de zeepbellen. Die zou ik graag willen kopieeren, mag dat? Ik ontdek net je blog en vind het leuk om je te volgen. Ik heb op de grote B gedrukt, maar er gebeurt niet veel...volg ik je nu wel? mag ik je uitnodigen om bij op mijn blog langs te komen? groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kathy, bedankt voor je berichtje(s).
      Het meisje heb ik gepikt van internet, de zeepbellen heb ik er zelf bij verzonnen.
      Als je mij een mailtje stuurt (WelkeElke (at) hotmail (.) com ) stuur ik jou het patroontje door.
      Ik ga ook eens een kijkje nemen op jouw blog!

      Verwijderen
  3. Wat 'n leuk idee zo'n cadeautjes tas. Ga ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen