zondag 17 november 2013

En toen werd het hoog tijd voor...

een ochtendjasje!
De vorige was echt te klein. De stof had ik al in huis liggen, het patroon was snel gevonden. Een leuk werkje, met heerlijk zacht en warm resultaat.
De zachte roze kikkerstof kocht ik 3 jaar geleden voor een prikkie in Shanghai (China) in een mega grote stoffen "market". Het lag gewoon te wachten op deze klus.
De binnenkant is van tricot en.....roze (dochterlief heeft een sterke eigen smaak). Het zijn drie verschillende lapjes tricot, vogeltjes, bloemen en effen (in de mouwen), deze had ik nog in huis (en ik probeer nog steeds zo min mogelijk nieuw te kopen, en ligt nog genoeg in huis. Het gebruiken van 'bestaande'  lapjes stof ruimt lekker op, en geeft vaak een goed en voldaan gevoel).
Wat blauw als accentkleur, dat was wel nodig met al dat roze.
Ik maakte twee zakken in plaats van 1, op verzoek van de dochter. Ik bedacht er een extra blauw randje bij om de zakken wat makkelijker te 'vinden'.
Een tijdje terug bestelde ik nieuwe labels, ik ben er erg blij mee. Bij de ochtendjas doet 'ie meteen dienst als lusje.


2 opmerkingen:

  1. Erg goed gelukt! Waar heb je de labels besteld? Of zelf gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. De bovenstaande roze/rode labels zijn van nominette (http://www.nominette.nl/), eerder maakte ik ook zelf labels (zie http://welkeelke.blogspot.nl/2013/08/naamlabels.html)

      Verwijderen