vrijdag 28 maart 2014

Warmtezakjes deel 2

In opdracht dit keer; een drietal "kersenpittenzakken" voor de moeder van 3 kindjes met groei- en spierpijn. Ik maakte ze op kinderbenen maat: 15 bij 30 cm. De vulling is van rijst, een goedkopere variant van kersenpitten.


De zachte stofjes had ik nog liggen. De kikkers gebruikte ik eerder voor deze ochtendjas. De blauw met rode stip is een goede kwaliteit katoen, gekregen van (schoon) tante.

Sinds vorige week ben ik verslaafd aan het vouwen van papieren zakjes. Met inpakpapier (Ikea) maakte ik een reuze exemplaar, gewoon voor de fun.
De zakken kunnen een aantal minuten op 600 watt in de magnetron (om uitdroging te voorkomen een glaasje water erbij zetten) en dan heb je voor een behoorlijk lange tijd een heerlijke warmtebron!
Idee pikte ik bij haar en gebruikte ik al eerder, maar dan in het klein (hier)

1 opmerking:

  1. Eindelijk de perfecte oplossing op maat voor die vervelende groeipijnen van onze kids.
    Thanks.
    Groetjes monique

    BeantwoordenVerwijderen