zaterdag 14 februari 2015

Kussens deel II

Het lijkt wel of er overal baby's worden geboren in onze omgeving.
Een tijd geleden liep ik tegen een mooie stof aan. Aan de ene kant tricot de andere kant een klein zacht, warm 'bontje'; perfect voor een lekker baby-dekentje. Ik kocht een lapje.

Voor baby Casper maakte ik zo'n dekentje. Het witte biaisband lag nog in de kast, dat haalde zijn moeder en ik al een tijd geleden van de grote grand foulard, ik vond het wel toepasselijk om deze hiervoor te gebruiken (bericht over de grand foulard zie hier)




















Alleen een dekentje vond ik wat karig. Met wat restjes stof maakte ik 3 kussentjes. Voor Casper en zijn grote broer en zus, elk met hun eigen letter.
Ook de binnenkussentjes maakte ik zelf. Er staat nog steeds een oneindig grote zak met vulsel in de weg, nog meer kussens dus de komende tijd, haha!

2 opmerkingen:

  1. Erg leuk. Ben wel benieuwd waar je die leuke stof vandaan hebt gehaald

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaaf is 'ie hè?! Ik kocht de lap dikke super zachte tricot bij http://vanderheidenstoffen.nl

      Verwijderen